Italien 2023

Vores tur til Italien 2023

2/7-2023

Så kom dagen endelig hvor vi skulle afsted. Vi mødtes i lufthavnen kl 6 og fløj til Milano. Herefter 4 timer i bus. Efter en meget besværlig indcheckning, kunne vi endelig komme i poolen. Kl. 19.30 var der mad og de var længe om at få det serveret, så vi var lidt presset med tiden. Afsted ind mod byen og være med til velkomst ceremonien. Lettere forsinket hoppede vi ind da Danmark kom forbi. Utroligt festlig med alle gymnasterne fra de forskellige lande går samlet igennem byen. Her synger og råber de. Og det gjorde Soljump også. Vi så showet og gik tilbage til hotellet.

Nominerede til dagens flodhest:

Laura T, som havde sovet over sig og vågnede først da Sofie bankende på døren.

Alfred, som skulle smide sit bælte i Security. Da han skulle tage sine ting, tabte han sine bukser.

Dagens flodhest: Alfred fik flodhesten.

3/7-2023

Vi startede med tidlig morgenmad, vi skulle til BoaBay, som er et vandland på havet. Og der kom mange spørgsmål inden bl.a om der var hajer og krokodiller i havet :-) Vandlandet var rigtigt sjovt med rutsjebaner, trampoliner, puder hvor de kunne “skyde” hinanden op. Efter der var der frit på hotellet, nogle var i poolen, nogle spillede og andre hyggede bare.

Efter frokost havde vi et par timer før vi skulle afsted til opvisning. 2 timer før vi skulle på scenen tog vi mod byen. Det begyndte at regne lidt og det tordnede langt fra. Heldigvis blev vejret godt og det var vores tur til at komme på gulvet. Super flot opvisning de igen lavede de udstrålede en fed energi og serier og spring sad i skabet. Efter aftensmaden havde vi hygge med en tip 13. De var delt ud i grupper, som skulle gætte på spørgsmål og hvem som ville vinde i de forskellige opgaver. Den laver vi færdige senere i ugen.

Nominerede til dagens flodhest:

Nora, som ikke kunne finde sin telefon til opvisningen, fordi hun havde lagt den i Frederikkes taske og ikke sin egen.

Metine, som skulle flytte sig fra den ene ende af poolen til den anden. Tager sin taske på ryggen uden at lukke den. Så hendes ting faldt ud både på jorden og i poolen.

Dagens flodhest: Metine fik flodhesten.

4/7-2023

i dag skulle vi til generalprøve kl 10.20. Her prøvede de at lave opvisning i varmen. Det gik ok, meget anderledes airtrack. Efter det tog vi til Rimini, her skulle vi spise frokost og shoppe. Men vi gik rundt i over 1 time og prøvede at finde et sted at spise, men det er ikke let når vi kommer 34…. Så vi endte på Burger King.

Efter der delte vi os i 2 hold. Nogle tog en tur i H&M, de andre hjem i poolen. Kl 17 skulle alle på værelset og slappe af til vi skulle have mad. Vi kunne mærke at flere var meget trætte.

Efter maden tog vi ind til opvisningspladsen. 22.20 gik vi på gulvet. De klarede det super flot, selvom vi fik 3 skader, de alle 3 er ok.

Nominerede til dagens flodhest:

Kasper, da vi var i kiosken og lagde han sin telefon og han opdagede det ikke før Victor gav den til ham.

Laura T, som sov og først gled hun ud af sengen og for at komme op igen tippede sengen den anden vej og hun faldt på gulvet.

Dagens flodhest: Laura T fik flodhesten.

5/7-2023

I dag stod den på vandland. Vi var i Aquafan da de åbnede kl. 10. Et kæmpe vandland med mange vandrutsjebaner og mange mennesker. Vores frokost stod på pizza i vandlandet.

Ved 17-18 tiden tog vi retur til hotellet. Det er en kamp at komme ind i de busser og der er ingen køkultur. Så når bussen kommer, maser alle sig ind. Vi kom næsten alle med, undtagen mødrene. Om aftenen blev de delt op i grupper, hvor de fik 10 ord og de så skulle lave en sang med de 10 ord. Den glæder vi os til at høre fredag. En super hyggelig dag med sjov, hygge og sol (en del for meget sol).

Nominerede til dagens flodhest:

Clara, som i vandlandet fik kastet en redningskrans ud af livredderne som troede hun var i nød.

Maja, som skreg HELE vejen ned igennem vandrutsjebanen og slugte en masse vand hvor hun sagde “jeg drak en masse fodvand”, hvor vi så kunne sige at det jo ikke kun var fødder i det vand.

Dagens flodhest: Clara fik flodhesten.

6/7-2023

I dag startede vi i “vores” vandland Beach Village. Er mindre badeland 300 meter fra vores hotel. Her fik de prøvet mange vandrutsjebaner. Efter frokost tog vi ind til byen og shoppede. De fik en time inde i centrum og bagefter gik vi på vejen med souvenirbutikker.

Da vi skulle til opvisning, havde vi fået madpakker med som vi spiste på tribunen. Og igen lavede de så flot opvisning. De smilede og sprang flot, trods duggen faldt. Instruktørerne var klædt i grønt og med hat og paryk. Bagefter så vi nogle det japanske hold, som er hernede i Riccione, shit de var gode.

Nominerede til dagens flodhest:

Nora, som gik ind i en rude da vi handlede og bagefter var hun tæt på at falde ned at en trappe.

Frederikke, som i en butik spurte ekspedienten om hun kunne snakke engelsk (og det gjorde den stakkels dame allerede).

Dagens flodhest: Nora fik flodhesten.

7/7-2023:

I dag gik vi efter morgenmaden ned på stranden og fik taget nogle billeder og så brugte vi hele formiddagen på at være i vandland. Efter frokost skulle vi gøre os klar til opvisning. Alle pigerne fik franske fletninger og alle fik Danmarksflag i hovedet. De fleste var ude og handle lidt til turen hjem. Om aftenen spiste vi pizza på en restaurant i Riccione. Vi var så heldige at vi igen skulle være med til den sidste store opvisning. Vi havde 3 minutter hvor de gav den max gas foran et par tusinde publikum. Bagefter gik tudeturen igang, de krammede og græd. Nogle stopper, andre græd fordi det hele var slut, de sidste græd fordi alle andre græd. Det endte med vandkamp og alle var meget våde. Vi valgte at tage retur til hotellet, gik ned på stranden og så fyrværkeriet.

Nominerede til dagens flodhest:

Alma, som fandt sin pastasalat i sin taske fra turen derned og smed den i skraldespanden. Den lugtede så meget at de ikke kunne holde ud at være på værelset.

Victoria H, som i vandlandet havde taget fat i benet på en pige og snakkede om pigen, det viste sig at pigen var fra Danmark.

Dagens flodhest: Victoria H fik flodhesten.

8/7-2023:

Så kom dagen, hvor vi skulle hjem igen. Vi stod tidligt op, fik en pose morgenmad og så afsted i bussen mod Milano. Turen var lang og alle var trætte efter en sen aften i går. Vi holdte et lille stop på vejen, så man kunne komme på toilettet og købe lidt snacks. Vi kom tidligt til Milano, så hele holdet smuttede op på McDonald's og ventede på vi kunne checke ind. Da vi kunne checke ind, gik vi ned til skranken og det gik ekstremt langsomt. Så vi endte med at skynde os igennem security, og direkte over til boarding for ikke at komme for sent til flyet.

I flyet blev hele turens flodhest kåret og så blev der ellers bare sovet og slappet af. Vi landede i Danmark og hentede vores bagage, desværre manglede der en kuffert. Da alt var på plads, gik vi ud og fandt vores forældre og gensynsglæden var stor (og andre vil gerne bare tilbage til Italien igen). Vi takker for en god tur.

Hele turens flodhest: Metine, vandt denne. Hun har nu ansvaret for at flodhesten får mange dejlige oplevelser, inden den igen skal i en kasse.

Sidste besked:

Tusinde tak for en helt igennem fantastisk tur! Jeg har nydt ugen med jer alle og hygget mig med alle vores gode stunder! Ugen har været fyldt med gymnastik, grin, badning, sang, hygge og meget andet. Jeg håber at alle har haft en rigtig god tur med minder for livet!

Tak til alle jer forældre for at vi måtte låne jeres børn i en uge - vi håber de er kørt godt trætte.

Vi har fået mange spørgsmål på turen, som vi har fået et godt grin af i løbet af ugen. Og til sidst, tusinde tak til de 3 mødre der var med til at gøre turen til en mulighed. Uden jer havde vi ikke kunne komme afsted, så vi sætter utroligt meget pris på, at i vil bruge en uges ferie med holdet.

RIGTIG god sommerferie til jer alle! Vi ses efter den meget velfortjente sommerferie.